Ännu ett Valborg

I lördags tog jag en omständig resafrån sydöstra London där jag bor till norra London där Jennie bor. Det har varit en Bank holiday weekend, så flera utav Londons tågstationer har varit stängda för underhåll. Ett rent helvete när en ska ut och resa, och det är samma sak varje gång det är Bank holiday. Vi var iallafall ett gäng som samlades för att fira Valborg, och vi började med att äta en otroligt efterlängtad taco-lunch. Jag har inte ätit "riktig" tacos sen min födelsedag, dvs på tre månader. Det var himmelskt. Sen spelade vi beer/cider-pong, drack mojitos, hängde, dansade till schlager och skrattade tills vi tog oss till Camden för att partaja lite. Avslutade firandet med libanesisk wrap. Dagen efter tog vi oss till Covent garden och åt hamburgare på Shake shack innan vi gick till Sugar sin och köpte lösgodis. Efter att ha konstaterat att alla kände sig som zombies så bestämde vi oss för att gå skilda vägar. Det komiska är att allihopa verkligen bor på varsin sida av London. Några i norr, några i väst och jag i sydöst. Så himla opraktiskt. London är verkligen gigantiskt. Men kul hade vi det.