World book day

Idag är det World Book Day, så det firade jag genom att fylla på min bokhög med ännu fler billiga second hand-böcker. Alla barn i skolan skulle klä ut sig till något eller någon inom ett visst tema, och O gick till skolan utklädd som en roly poly bird, vad nu det är för något. Någonting från någon bok. Jag såg mängder med små Harry Potter på skolgården vid hämtning, och mitt hjärta blev varmt.
 
Imorse så tog O sin sparkcykel till skolan. Allting gick bra fram tills att hon bestämde sig för att åka ifrån mig när vi kommit innanför grindarna till skolan, för att sedan gå in till klassrummet direkt utan att säga hejdå. Och utan att ta sin väska. Jag stod och väntade, men hon kom inte ut igen, så jag fick släpa hennes väska från skolan till stan, runt på stan och sedan hem igen. En tung väska med böcker och vatten. Jag var inte superglad på henne, men lite shopping gör alltid susen! Jag har också satt upp bilderna jag hade med mig hemifrån, så mitt rum börjar kännas lite mer hemtrevligt nu, sisådär 3 veckor senare.