London by night




Igår hade min VM köpt ett travelcard för att åka till London för jobb under dagen, och så sa hon att jag kunde få det när hon kom hem om jag hade lust att hitta på någonting.Tog chansen och passade på att ta en kvällstur till London, såklart. Märks att jag inte har så stor koll på vart allting är och överskattar avstånden mellan olika ställen. Hoppade av på Waterloo east, tog tunnelbanan till Embankment (dvs en station) gick ner till London eye endast för att upptäcka att Waterloo station ligger precis bredvid London eye. Det var första onödiga turen. När jag njutit av utsikten lite så tog jag tunnelbanan till Charing cross för gå ner till Jubelee bridge och få en mer överskådlig utsikt över allting, och så visar det sig att det var så nära att det hade gått snabbare att gå från London eye till bron än att ta tunnelbanan. Jag hade verkligen för mig att det var längre, men icke. Skattade åt mig själv, men man lär sig av sina misstag antar jag! Fortsatte till fots mot Leicester square där jag satt och spanade på folk en stund innan det samlades en hel hop med folk runt två killar som skulle ha ett street performance på BMX. Väldigt imponerande. Stod och kollade en stund och gick sen vidare mot Piccadilly där en kille vid namn Chris och skulle ha en show. Ingen aning om vad det kallas, men han hade som en stor metallrockring som han sturrade runt i, om det ens ger någon mening. Han var riktigt duktig och underhållande, och när han var klar så gick alla därifrån utan att ge honom någonting när han plockade fram sin keps för att samla in lite pengar. Jag hade inte en enda krona med mig och jag fick så dåligt samvete och ont i magen när alla gick, så jag gick ändå fram till honom och berättade hur fantastisk jag tyckte han var. Han verkade uppskatta det, men kan ändå inte släppa att jag inte hade någonting att ge honom. "This is what I do, and this is how I make my living.
 
Är så himla kul att bara vandra runt i det här området, för det är allting någonting som händer. Efter Chris tog jag tunnelbanan till Oxford circus och vandrade omkring innan jag fick så ont i fötterna att jag bestämde mig för att åka hem. Kom hem vid 22:30 men lyckades inte somna förens ca en timme senare, så när klockan ringde klockan 7 imorse var jag skapligt trött. Men bara att kämpa på, imorgon är det ju lördag!