Edinburgh genom mobilen

Första kvällen gick vi som sagt ut för att utforska pub-livet i Edinburgh. Bara runt vårt hostel så fanns det säkert 4-5 pubar, så det var inte brist på dem om vi säger så. Vi började på en pub där vi tog en varsin cider innan vi besämde oss för att gå vidare till nästa för att prova på lite whisky. Vi hade ingen aning om vad vi skulle beställa, så jag gick fram till bardisken och sa "Hi, we'd like to try some whisky, but we've never had it before. What would you recommend?" varpå hon plockade fram någon flaska med någon whisky som skulle vara "smooth" och "good for beginners". Men usch alltså. Hon gav oss en liten kanna med vatten och sa att om vi kände att det var för starkt så kunde vi ha i lite vatten. Jag följde rådet, bara det att jag fick veta lite senare av en whiskyälskande walesare att det var meningen att en bara skulle ha i några droppar. Jag spädde ut ca 50/50. Han skrattade åt mig. Jag skrattade åt mig.
Jag blev så besviken på The elephant house när vi var där. Hade väldigt höga förhoppningar, men vi kanske kom dit på en dålig dag bara. Vad vet jag. Maten var helt okej men inte jättebra, sevicen var ganska kass och det var otroligt högljutt. Det var meningen att vi skulle gå tillbaka en eftermiddag och ta en fika istället för att äta mat, men det hände aldrig. Just another reason to go back. 
Utsikten från vårt hostel-fönster. Helt okej om ni frågar mig. 
Megapotatisen. När vi kom dit kunde en välja mellan liten, mellan eller stor portion. Jag tänkte "ah men en liten potatis blir jag nog inte mätt på, beställer en mellan." Personen i kassan var då snäll och visade hur potatisen såg ut och berättade att en "liten" innebar en hel potatis och en "mellan" innebar en och en halv potatis. Beställde en liten. Så på bilden är det en liten portion. Jag orkade inte ens halva. Frida hade otur med mat under hela resan av någon anledning. Hon lyckades ofta välja mat som inte var speciellt god. Jag tyckte det var komiskt, det tyckte inte hon. 
När vi vandrade runt så försökte vi då och då ta lite nya vägar, för vi upptäckte att det fanns väldigt många olika småvägar mellan Grassmarket (där vi bodde) och själva centrum. Husen i storbritannien är så otroligt vackra, och jag älskar att bara gå omkring och spana på olika byggnader. Näe, usch va ja älskar Edinburgh.