Ansökningshandlingar

Jag sitter och försöker skiva på mitt personliga brev. Det går segt. Det märks att jag inte använt mig av engelska i skrift på väldigt länge. Eller engelska överhuvudtaget egentligen. Jag har svårt att hitta bra formuleringar och mitt ordföråd har sinat bara på några månader. I förrgår bokade jag läkartid, vilket hamnade lite längre fram än planerat. Om 3 veckor rättare sagt. Där sprack min plan om att ha allting inne om 2 veckor. Ska idag skicka in ansökningarna till polisen om utdrag ur belastningsregistret, så det kommer också ta en stund att få hem. Jag måste också försöka få kontakt med personerna som ska vara mina childcare references, och jag har fortfarande inte bestämt vem som ska vara min personal reference. Den här processen är mycket mer ansträngade än vad jag trodde, men det är bara att kämpa på! Här är allt som ska vara med i ansökan;
 
  • Application form  - Ett sju sidor långt dokument där du ska fylla i saker om dig själv och dina erfarenheter.
  • Additional Childcare Experience - Om du har fler än tre erfarenheter av barn kan du fylla det här utöver de du skrev om i din application form.
  • Personligt brev - Ett brev till familjerna där du ska skriva ett A4 och inkuldera en profilbild.
  • 2 Childcare Reference Form - Du måste ha två referenser som intygar att du har jobbat med barn. De får inte vara släkt eller familjemedlem. 
  • 1 Personal Reference Form -En person som intygar att du är lämpad till att arbeta med barn. Får inte heller vara släkt eller familjemedlem. 
  • Medical Report -  Boka en läkartid och be läkaren fylla i och signera samt stämpla. Ska postas in i original eller scannas in.
  • Kopia på ditt körkort 
  • Kopia på ditt senaste pass
  • Kopia på ditt slutbetyg 
  • Polisregisterutdrag 
  • Foton - 8 foton totalt. "Ha ca 2-3 bilder på dig tillsammans med barn, bilder på dig när du är aktiv i en sport, semesterbilder, bild på dig med djur om du har det etc."
  • Profilbild - Ett nytaget foto på dig själv som du har med i ditt personliga brev.
  • Au Pair Agreement - Ett kontrakt som du ska skriva under och skicka in. Måste läsas igenom noggrant. 
  • Video (Det är frivilligt att göra en video men det underlättar i matchningsprocessen.)
  • Au Pair Summary - En summering av din ansökan som bara agenturen kommer att se för att underlätta matchningsprocessen. 
 
Det tar lite tid, men det kommer att vara sååå värt det i slutändan!