Borta bra, men hemma också ganska bra

Jag spenderade årets höstlovsvecka hemma i Svea rike tillsammans med mina nära och kära. En välbehövd semester i dessa mörka tider.
Jag spenderade timmar vid mormors köksbord och lyssnade på historier medan jag drack Earl grey. Jag vandrade i Faluskogar, träffade fina Madeleine och njöt av vädret.
Karvade pumpa hemma hos mamma, busade med katter och blev så glad av att se frost att jag var tvungen att springa ut och ta lite bilder. Jag blev också attackerad av älgflugor, vilket inte var så himla najs.
Spenderade ett dygn i Uppsala och en helg i Stockholm och blandade ihop svenska och engelska uttryck, för tydligen kan min hjärna inte riktigt hålla isär språk längre.
Jag älskar London, men genom att bo här så har jag lärt mig att uppskatta Sverige på ett helt annat sätt. England må vara bäst, men Sverige är inte så pjåkigt det heller. 
Publicerat i Äventyr