Bromley

I förmiddags tog jag tåget in till Bromley för att shoppa lite. Vädret var som vanligt inte på min sida, utan det blåser som tusan och regnar ute. Som vanligt helt enkelt. Efter ett tag blev jag tvungen att springa in på ett café och köpa mig en varm choklad för att inte frysa ihjäl.
Hade lite småsaker jag behövde köpa samt lite småsaker som jag ville köpa. Nagellacksborttagning. ögonbrynsfärg, en ljusslinga och en bok bland annat. Såg ingen bokaffär när jag vandrade längs huvudgatan, men hittade en väldigt trevlig second hand-affär där jag köpte hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, fast på engelska såklart. Det är helt sinnesjukt hur mycket billigare det mesta är här jämfört med Sverige. Jag åt lunch för £3 vilket i Sverige hade kostat mig säkert 60 kronor, minst. Och Primark, jag är frälst. Den gråa stickade tröjan kostade mig £5 och min nu mer vackraste ägodel, min Hogwarts-tshirt, kostade £6. Jag älskar England.