Suecia

Har kollat igenom mina foldrar och insett att jag inte alls fotat så mycket som det kändes som att jag gjorde medan jag var hemma. Men här kommer bilder som sällan kommer vara sammanhängade med texterna, samt en sammanfattning om vad jag gjorde under min vecka i svea rike.
Första dagen njöt jag bara av att vara hemma. Vi kom hem sent på eftermiddagen, och efter en lång resdag så var det skönt att bara sitta ner, äta tacos och umgås lite. På kvällen så åkte jag in till bästa bästa Mollie för lite traditionsenligt natt-te innan jag återvände hem och sov i min egen säng (!!!) som är 1000x skönare än den trähögen jag har här i England. 
På tisdagen åkte jag och min mor till Borlänge och åt sushi-lunch och sprang lite ärenden. Det var meningen att jag skulle åka in till kyrkan på kvällen för att umgås med alla fina KU:are, men när jag och mamma kom hem vid 17 så slocknade jag direkt och vaknade 3 timmar senare. Så jag missade hela grejen. Under onsdagen så kom min fina mormor och hälsade på. Vi kramades, utbytte gåvor och åkte på lite äventyr tillsammans bara hon och jag. På kvällen så umgicks jag med några av världens bästa människor, bakade kladdkaka och åt halloumi-wrap. Urtrevligt. 
Torsdag spenderades med Mollie. Vi plockade jordgubbar, åkte till kyrkan och åt rester innan jag var tvungen att ta mig hem för att fortsätta min Sverige-turné nedåt i landet. Vi packade in vad som kändes som halva huset i bilen och tog oss ned mot Eskilstuna, där jag spenderade mina återstående dagar i min mosters sommarstuga. 
De sista dagarna bestod av grillad kyckling, bastubad, skogspromenader, födelsedagsfirande, katt-bus och massor utav absolut ingenting. En välbehövd semester, även om den var alldeles för kort. Nästa gång vi ses så är det jul, Sverige. 
Publicerat i Äventyr