Mannagryn och asgarv

I fredags åkte min värdfamilj iväg för att vara borta hela helgen. Jag firade med att äta upp ca hälften av all mat som fanns i huset innan jag slocknade som en ljus och sov tills jag vaknade AV MIG SJÄLV för en gångs skull. På lördagen mötte jag upp Tintin i London för att springa lite ärenden. Bland annat så tog vi oss till Totally Swedish och vandrade omkring bland OLW, messmör, hockeypulver och kanelbullar. Passande nog så firade affären 10 år just denna dag, så vi blev bjudna på både prinsesstårta och snaps. Och så fick vi delta i ett lotteri, där vi vann ett varsit pris (??) Jag vinner aldrig saker. Det var trevligt. Vi framkallade även bilder från Reading som vi började kolla igenom på tåget hem till mig. Vi skrattade så högt när vi gick igenom dessa att en kille som satt i bredvid bestämde sig för att byta vagn.
 
Tintin sov kvar och på söndagen så kom Jennie ut till bushen och hälsade på. Jag visade allt som fanns att visa här omkring, dvs inte så mycket, och så kollade vi igenom bilderna ca tusen gånger om. Och så åt vi tacos. En välbehövlig helg.