365 dagar

Eftersom att jag är för slö för att lägga in nya bilder från kameran till datorn så tänkte jag att vi kan kolla lite på vad jag gjorde runt den här tiden förra året!
Jag hängde en del hos min moster i Stockholm. Spenderade oändligt många timmar med att tänka, vandra runt på kända och okända gator, lyssna på Sam Smith och att fotografera. Jag bestämde mig för att säga upp mig från mitt jobb och skickade in mina ansökningshandlingar till STS. 
Efter att jag jobbat mitt sista pass spenderade jag mest tid hemma. Jag var helt slutkörd och sönderstressad, och klumpen i magen började sakta men säkert försvinna. 
Min katt blev min bästis. Vi kollade på serier och drack te ihop större delen av mina vakna timmar. Jag snöade in på hemmagjord chailatte och mörk choklad. Kände mig vuxen samtidigt som jag kände mig som världens ynkligaste.
När jag inte hängde med katten så hängde jag med Mollie. Vi åkte på road trips, spelade kort, drack frappe och hängde i kyrkan mest hela tiden. Utan henne hade jag nog gått under. Tackar mamma för att jag fick låna bilen sent ut på nätterna för spendera så mycket tid som möjligt hos min enda kompis i närheten. 
Samtidigt som jag uppskattade lite välförtjänt ledighet så började arbetslösheten skapa en ny stress i kroppen. Jag hade problem med att hitta en värdfamilj att åka till och visste inte ens om jag skulle komma iväg. Jag började ge upp hoppet och fick återigen framtidsångest. Men nu sitter jag här i England och gör någonting jag drömt om så länge jag kan komma ihåg egentligen. Jag älskar att vara här, även om jag inte älskar mitt jobb alla dagar. Jag har varit här i över 7 månader, och om mindre än 4 månader är det över. Tiden går fort när man har roligt. 
#1 / / corneliaeriksson.blogg.se:

Vilka fina höstbilder!!

Svar: men tack så mycket du!
Karolina, 20