allt som saknas är toblerone

Jag spenderar mer tid på tåg än sömn nu för tiden. I helgen åkte jag ut till Tintin och spenderade en natt deras mansion. Varje gång vi träffas så upptäcker vi fler och fler märkliga saker vi har gemensamt. Alltid skönt att ha någon som kan relatera till ens mystiska egenskaper och funderingar. 
 
För ett par dagar sedan fick jag en kommentar som löd: Hej, jag går sista året på gymnasiet och funderar på att åka som Au pair efter studenten. Åkte du med en förening eller själv? Och hur gick hela processen till? Kör du bil i London?
 
Jag behöver (lyckligtvis) inte köra bil. Jag fick prova ett par gånger dock, och har aldrig någonsin fruktat för mitt liv så mycket som jag gjorde då. No joke. Och jag har blivit jagad av en elefant. Det säger en del. 

Jag åkte genom STS, och mer om det kan du och ni andra läsa här och här. Efter att du blivit antagen och skickat in alla ansökningshandlingar så kan familjer börja höra av sig till dig, och så får ni göra upp om hur/när ni vill prata och ställa frågor till varandra. För mig så tog det väldigt lång tid att hitta en familj, och jag tror inte att jag skrivit om min "hitta en familj"-resa här på bloggen faktiskt. Någon som är intresserad av att läsa om det? Ja? Nej? Kanske? 
#1 / / Thi Lindgren :

Hej! Det var inte jag som skrev kommentaren här ovan, men jag funderar också på att söka som au pair i England nästa höst. Jag har varit på informationsmöte med STS och jobbar i nuläget med min ansökan. Det vore väldigt intressant och roligt ifall du kunde dela med dig av hur det var att "hitta en familj". Det skulle verkligen uppskattas!

#2 / / Anonym:

Ja, jag vill gärna höra hur det gick till att hitta familj osv!