Tårtbak och annat skoj

För flera veckor sedan så bestämdes det att jag och min värdfamilj ska fira lite midsommar imorgon, och jag lovade därför att baka någonting typiskt svenskt. Därför har jag under förmiddagen stått och försök få ihop något tårtbottenliknande - för imorgon ska här ätas jordgubbstårta! Om den kommer att uppskattas eller inte återstår att se, men ju mindre de äter ju mer finns det till mig. Det blir win win oavsett. 

I samband med att den nya OITNB-säsonget släppts så har jag från flera olika håll fått lite rapp för att jag inte följt serien. Så nu sitter jag här igen och försöker förstå what it's all about. Tredje gången gillt antar jag.
 
Förra veckan så bokade jag och min kompis Frida (som förresten ska flytta till Brighton i höst, hur bra?!) ännu en tur till Skottland. Vi kommer att ta oss upp till Edinburgh igen och sedan fortsätta ännu mer norrut till Inverness. Och förhoppningsvis hinner vi även med Glasgow. Längtaaar!