London

Igår vaknade jag till detta?! Årets första (och förhoppningsvis sista) bakslag. Jag som gick runt och och tänkte att våren snart var här. Eftersom att min dag skulle spenderas i London blev jag också lite orolig över att behöva spendera dagen i plask, men så blev det inte som tur var.
Jag tog tåget själv in till London för första gången, vilket inte var så läskigt som jag trodde. På något sätt lyckades jag tappa känseln i mina tår under vägen från hem till tågstation, vilket är en promenad på 5 minuter. När jag kom på tåget fick jag ta av mig skorna och sitta med fötterna på elementet för att få tillbaka känseln.
När jag kom in till London så blev jag mest förvirrad och gick runt i någon slags cirkel innan jag bestämde mig för att bara välja någon väg att ta. Jag skulle möta upp några andra tjejer vid Piccadilly ett par timmar senare, så ville inte gå allt för vilse, så men hjälp av google maps så visste jag iallafall vilket håll som var bäst att gå åt. Hamnade på Leicester square där den här sköna snubben stod och uppträdde. Med hjälp av några i pupliken så blev han instängd i en tvångsdräkt + kedjor + lås, och på något sätt lyckades han ta sig ur på 2 minuter och 57 sekunder. Böjligaste kroppen jag har sett i mitt liv. No joke. Han vred typ axlarna ur led och grejer för att komma ut, och varje gång har var färdig med ett trick så hoppade han runt som en ballerina och kastade papperskonfetti. Som sagt, skön snubbe. 
Vandrade vidare och hamnade i Chinatown där det förbereddes inför kinesiska nyår. Ganska spännande, men väldigt högljutt. 
Mötte upp med de andra tjejerna och gick till The Photographers' Gallery. De första våningarna innehöll en ganska mörk utställning som hette Human rights human wrongs som innehöll bilder från olika krig, mord osv. När vi kom till översta våningen så blev vi lite chockade över ljusheten, samt att det endast var bilder på hästar. Väldigt märklig kombination. På kvällen gick för att se mello i Svenska kyrkan innan vi irrade runt i London lite. När vi inte kunde bestämma oss för vad vi skulle göra så åkte vi hem istället. Kom till stationen, tåget försenat. När jag äntligen kom iväg så dröjde det en station innan ett gäng som bokstavligt talat var utklädda till en cirkus hoppade på. En väldigt onykter cirkus som sjöng, väldigt högt. Hela vägen. När jag kom till stationen där jag skulle byta tåg så fick jag informationen - tåget försenat. Det tog mig nästan 2h att komma hem istället för ca 50 minuter. Att säga att jag var trött räcker inte ens till. Men en bra dag, det var det.