Livsuppdatering

Här ekar det tomt minsann. Tänker inte skylla ifrån mig eller be om ursäkt, utan det har bara blivit så. Jag har inte haft någon lust. Jag har fortfarande fotat, jag har bara inte orkat göra något med bilderna. Men nu så! Jag har sett att ni är några stycken som vill höra min "hitta värdfamilj"-historia, så jag lovar att få upp den så snabbt som möjligt! Här är ett litet axplock av vad som hänt sedan jag senast gav någon slags uppdatering.
Jag och Tintin vandrar fortfarande omkring förvirrade på Londons gator varje gång vi träffas. I det senaste så har man kunnat njuta av olika sorters juldrycker och godheter på caféerna här i landet, så som varm choklad med smak av honung och mandel, pepparkakslatte och salty caramel brownie. På en skala mellan 1-10 ligger det mesta på asgott.
Jag har turistat för mig själv och med andra. Sky Garden rekommenderar jag varmt för alla som bor i London eller är här och turistar. Det är gratis, men du måste ändå boka tid, och de bästa tiderna brukar gå åt lika snabbt som köttbullarna på julbordet. Vi hade tur och fick tag i en helg-tid i skymning, vilket är nästintill omöjligt vanligtvis. Men utsikten är fantastisk, oavsett om det är ljust eller mörkt eller solnedgång eller lite grått. 
Jag och Frida tog oss till Watford för att besöka Hogwarts. Helt magiskt var det, på alla möjliga plan. Ville inte åka därifrån, trots att jag som ett barn dagen innan julafton vaknat lååångt före en tid som är någorlunda okej för att sedan ha rest i timmar för att komma fram. Men det finns ju inget bättre än Harry Potter. Så det så.
 
Nu har jag exakt 12 jobbdagar och 33 dagar totalt kvar tills jag flyttar tillbaka till Sverige. HUR kan tiden ha gått så fort? Det känns som att jag levt det här livet i ett par veckor, inte ett år. Jag minns att jag i början av året gick runt och sa "Det här kommer gå så himla fort, snart kommer det vara dags att åka hem igen." Jag trodde inte riktigt på det själv, men nu står jag här, 10 månader senare, och tänker HUR I HELA FRIDEN kan det redan vara slut? Men det har varit ett bra år. Det har det faktiskt. Alla år har toppar och dalar, men dalarna har varit ovanligt få och ovanligt kortvariga. Och nämnde jag att jag idag fick beskedet om att jag kommit in på Uppsala universitet? Nähä? Men det fick jag, och det var GÖTT. Har glidit omkring med ett leende på läpparna, gått på långpromenad i solen som för ovanlighetens skull visade sig och påbörjat julklapps-shoppingen. Nu blickar vi framåt.