Imorgon är det onsdag

Igår efter att jag lämnat O vid skolan så gick jag till en frisörsalong här i närheten för att se om de hade några lediga tider. Hon som tog emot mig sa "Nej vi har inga lediga tider idag. Kan du komma 13:30?". Förstår mig inte alls på folk i det här landet.
Jag lyckas alltid lura mig själv till att tro att jag vill ha långt hår, men jag trivs så himla mycket bättre i kort. Och dessutom kan mitt hår inte ens bli långt utan att se ut som ett hej kom och hjälp mig. Jag vill inte säga att frisören jag var till var dålig, men hon var inte direkt den bästa. Här har de olika nivåer på frisörerna, så det fanns young stylist, stylist och top stylist. Jag klippte mig hos en top stylist, men det kändes inte speciellt top om vi säger så. Hon klippte mig ungefär på samma sätt som en kompis skulle ha gjort, men det blev ju kort och friskt iallafall.