Sista veckan inledd


Idag är första dagen på min sista vecka. Har jobbat hela dagen, för skolan börjar inte förens imorgon. Har tänkt att jag ska försöka dokumentera hela sista veckan, även om det bara blir några rader. Ett bra tag har jag längtat efter att få göra något annat än att vara au pair, men nu börjar paniken sakta men säkert växa i min kropp. Sista-tiden-i-England-paniken kombinerat med Tillbaka-till-Sverige-ångesten och Första-dagen-i-skolan-paniken skapar tillsammans sömnlösa nätter, dåligt minne och klumpar i magen. Det är märkligt hur stress påverkar våra kroppar. Jag kollar tillbaka på allt jag hunnit med under året och undrar vad detta år kommer bjuda på. Jag må ha tröttnat på mitt jobb, men jag har inte tröttnat på England. Jag vill inte åka härifrån, samtidigt som jag längtar efter Sverige.