Skottland - dag 2

Dag 2 vaknade vi till regn. Massor utav regn. Jag hade inte ens insett det hur mycket det regnade innan jag öppnade dörren för att gå ut. Frida hade tagit på sig full regnutstyrsel och hade lite tidigare förelagit att jag skulle göra detsamma. "Äh, så mycket regnar det inte" tänkte jag. Men det gjorde det. Jag erkände mig besegrad. Under halva dagen, tills det slutade regna, så gick vi matchande outfits från topp till fotled, för vi hade komiskt nog exakt samma regnställ. Och när vi kände att det inte var nog så köpte vi ett varsit paraply. Exakt samma paraply. Vi såg nog ut som de turistigaste turisterna någonsin. Vi hade iallafall olika skor. 
Efter att vi druckit det äckligaste teet i världshistorien samt införskaffat våra Primark-paraplyn så tog vi oss upp till Inverness castle (som är mycket större än vad det ser ut att vara på bilden. Det sträcker sig långt bakåt). Vi strosade sedan vidare till Inverness Cathedral. Jag älskar att gå omkring i gamla kyrkor och katedraler. Jag har aldrig varit speciellt facinerad eller intresserad av historia, men det är alltid så mäktig och otroligt vackert. 
Vi gick vidare till Inverness Museeum and Art Gallery och kollade på stenar, typ. Läste lite om Skottland och Gaelic, ett språk som talas i Skottland. Klappade på uppstoppade djur och provade en hatt. Det var det egentligen. 
Inverness må vara ganska fint, men det fanns egentligen inte så mycket att göra. Efter att vi sett allt som var spännande så fördrev vi våra sista timmar i staden med att promenera runt och dricka te på olika caféer...
...innan vi tillslut tog tåget tillsammans med ett gäng fulla britter och x antal backpackers tillbaka till Edinburgh. En rolig sak som hände under Inverness-resan var att ett par som åkte på samma båttur som oss, som vi också råkade stöta på på en utav pubarna vi hängde på under lördagskvällen dessutom var på samma tåg som oss under hemresan. Stalkers.