en dag i vår huvudstad

Idag har jag spenderat dagen i stockholm med skolan. Dock spenderade vi fler timmar på att åka buss än på att faktiskt vara i Stockholm. På bussvägen ner så upptäckte jag någonting väldigt typiskt - jag hade tagit med mig kameran men lämnat minneskortet hemma. Jag vet inte hur många gånger det måste hända innan jag lär mig.
 
När vi kom fram så besökte vi fotografiska muséet. Det fanns dock bara två utställningar som faktiskt var intressanta för många av oss, de andra var mest konstiga och lite obehagliga. Efter fotografiska så drog vi snabbt igenom Gamla stan för att komma till drottninggatan och lagerhaus (!!!) och för att köpa ett nytt minneskort till kameran, såklart. Vi tröttnade dock på värmen och folkmassorna ganska snabbt, så vi tog oss tillbaka till Gamla stan, köpte en varsin glass på bästa glass-stället och gick ner till kajen för att njuta av solen och livet. Sedan mötte vi upp resten av alla skolmänniskor för att åka till Konstfack. Där fanns det absolut ingenting intressant - enligt mig. Konst är inte riktigt min grej. Sammanfattningsvis så hade vi ändå en fin dag!