För de har tagit studenten!

Igår så drogs jag med på Hedemoras gymnasieavslutning/student och kollade när esteterna framförde sina uppträdanden. Rektorn för skolan höll sedan ett tal som fick mig att gråta av skratt pågrund av att det var så komiskt dåligt.
Efter avslutningen i kyrkan och Den blomstertid nu kommer så gick vi hem till posarn på bilden ovanför och lagade lite mat innan utspringet klockan 13. Vi fick sedan sällskap av några gamla klasskamrater till mig som efter lite skönsång och  dubstep-låtande snällt skjutsade oss tillbaka till skolan. I en BMW.
Utspringet var lika högljutt och fyllt med sjungande studenter som vanligt, och efter många kramar och grattis till både familjens student och mina vän-studenter (fint ord, jag vet) så åkte vi och firade lite med god mat och jordgubbstårta. Det blev en väldigt varm och lyckad dag!